...egy portál az adrenalinzónához!
Gokart

Gokart pálya foglalás

Gokart

Váci 5 próba - Technikásság

Az 1. fordulóban a legkiforrottabb vezetéstechnikai tudást keressük két súlykategóriában. Fontosnak tartjuk, hogy azonos feltételeket teremtsünk az időmérőn és a versenyen is, ezért kategóriákon belül összesúlyozzuk a versenyzőket. Nagyobb nevezési létszám esetén kategóriánként "A" és "B" döntő kerül megrendezésre.

A versenyprogram 3 részből fog állni és 2 különböző pályavonalon zajlik. A nevezési díjba tartozik egy 8 perces szabadedzés, amelyen lehetőség van csak az időmérőn használt pályavonalat, és a versenyen használt nyomvonalat is gyakorolni. A nevezési díjon kívül alkalma van minden versenyzőnek még maximum 3 plusz edzésre közvetlenül az időmérőt megelőzően. 

 

Időmérő

Az időmérős pályavonalon egy kb. 40-50 méteres pályarész kerül kialakításra, amelyet hosszú bójasorokkal szűkítünk, és rendkívül technikásra húzunk. Úgy kell a sorok között leggyorsabban átjutni, hogy közben egyetlen bóját sem borít fel a versenyző. Minden bójának körberajzolt helye van, tehát mindig pontosan oda kerül vissza, ahonnan felborították!

Az időmérő során mindkét kategóriában ugyanolyan súllyal, és ugyanazzal a gokarttal tesz meg minden versenyző 3 kört az időmérős pályavonalon. A bójasorok közötti tempót minden versenyző maga választhatja meg, de minden egyes felborított bója 1 büntető másodpercet jelent, amit az elért időeredményhez adunk hozzá. A 3 időmérő kört átlagoljuk, és az átlagidőhöz kerülnek hozzáírásra a büntető másodpercek. Kategóriánként az a versenyző rajtolhat az első helyről, aki az esetleges büntetéssel együtt is a legjobb köridőt éri el. 

Verseny

A versenytáv 20 kör mindkét kategóriában (plusz 1 felvezető, és 1 levezető kör). A váci gokart pályán megszokott módon, állórajtból indul a verseny indító lámpa segítségével.  Mindkét kategóriában közvetlenül a rajt előtt 3 kanyart gondosan fellocsolunk, tehát alaposan megnehezítjük a versenyzők dolgát a verseny első szakaszában(amennyiben a verseny napján esett/esik az eső, nincs locsolás). A verseny során folyamatosan változnak majd a körülmények, ugyanis a pálya várhatóan elkezd majd száradni, sőt a futam végére teljesen felszáradhat. A vizes pályát nincs lehetőség gyakorolni a versenyek előtti szabadedzéseken, kivéve természetesen ha esik az eső.

A versenyen használt pályavonalon nem lesznek bóják, viszont egy különálló pályarészen - ahol az időmérő is zajlik - bójasorokkal nehezítjük a versenyt. A futam során minden versenyzőnek kötelezően el kell mennie 2 bónusz körre, és a szűkített (150 cm széles) bójasorok között a lehető leggyorsabban végigmennie úgy, hogy ne borítson bóját. Az elzárt pályarész végén (mielőtt a versenyvonalra visszatér a versenyző) meg kell állni két vonal között úgy, hogy az első kerekekkel nem érintheti egyik vonalat sem. A versenyzők rendezői külső jelzésre mennek a bónusz körükre, a rajtrácsról utolsóként induló kezdi meg mindkétszer a kiállást, és a pole pozíciós fejezi be. 

A verseny leintése (és az esetleges szabálytalanságok kivizsgálása ) után a pozíciókért pontokat kapnak a versenyzők (lásd lent), és ezekből a pontokból kerülnek levonásra a bónusz körön történő bója-hibák. A verseny bónusz köre során minden egyes felborított bója 2 büntető pontot jelent, míg a vonalak közötti szabálytalan megállás 5 büntető pontot ér. Az a gokartos nyeri a versenyt, akinek a legtöbb pontja van a verseny végeredménye és a büntetések után.

A verseny végeredménye szerinti pontszámok*:

1. hely: 100 pont

2. hely: 85 pont

3. hely: 70 pont

4. hely: 60 pont

5. hely: 50 pont

6. hely: 40 pont

7. hely: 30 pont

8. hely: 20 pont

 

A verseny nevezési díja: 6500 Ft

A verseny díjazása: kategóriánként a dobogósok érmeket kapnak

 

* Az "A"-döntőben az 1-8. pozícióért, míg a "B"-döntőben a 9-16. helyekért megy a verseny