Gokart Klub versenyszabályzat

2019. évi Klub bajnokság versenykiírása

 

Részvételi feltételek:

A bajnokság futamain az vehet részt, aki már elvégzett legalább egy GokartSulit vagy napközis Gokart Iskolát, valamint ismeri és betartja az alapvető szabályokat (lásd “Biztonsági szabályzat” és „Verseny szabályok” címszavaknál), ezenkívül versenytempóban, önmagára és a többi indulóra nézve is biztonságosan el tudja vezetni a gokartokat. Arról, hogy ki alkalmas a futamokon való részvételre, a verseny szervezői hoznak döntést indokolt esetben a szabadedzéseket követően. Versenyeinken mindenki csak saját felelősségére, és (18 év alatt) szülői engedéllyel vehet részt! A rendezvény ideje alatt használt, a pálya tulajdonában lévő felszerelésben szándékosan vagy gondatlanságból okozott károkért anyagi felelősség a versenyzőt/szülőt terheli.

Versenyen való részvételével a klub versenyző elfogadja és magára nézve kötelezően betartandónak ismeri el az alábbi biztonsági-, és versenyszabályzatot!

Időpontok (tavaszi)

edzőverseny:   március 16. szombat 09:30 óra

  1. verseny:    március 29.  péntek 17:30 óra
  2. verseny:   április 12.      péntek  17:30 óra
  3. verseny:   április 26.     péntek  17:30 óra
  4. verseny:   május 10.      péntek  18:00 óra
  5. verseny:   május 24.     péntek  18:00 óra
  6. verseny:   június 7.       péntek  18:00 óra

Minden verseny előtti csütörtökön 17-19 óra között kedvezményes gokart beállító szabadedzéseket tartunk a klub versenyzők részére!

Nyeremények a bajnokság végén (tavaszi):

  1. helyezett: bajnoki serleg
  2. helyezett: bajnoki serleg
  3. helyezett: bajnoki serleg

Nyeremények a versenyek után:

Az első 3 helyezett GokartVác érmeket kapnak.

Nevezés:

Nevezni a futamokra a versenyek napján, a helyszínen lehet, legkésőbb 18 óráig.
Nevezési díj:

  • 270 ccm kategória: egyben 39.000 Ft (6 futam), versenyenként 7.000 Ft
  • 120 ccm kategória: egyben 37.000 Ft (6 futam), versenyként 6.500 Ft

Szabadedzésekre a versenyek előtt van lehetőség: 270 ccm kat. 1700 Ft; 120 ccm kat. 1500 Ft
Kizárás esetén a verseny díját nem térítjük vissza!

A nevezési díj tartalmazza:

  • 2 x 8 perc szabadedzés (gokartok teljesítményének ellenőrzése, a szabadedzések végén a reklamációs időnek vége)
  • 3 körös időmérő
  • 15 körös  verseny

Versenyek időterve (péntek):

17:45-ig      versenyzők megérkezése (ez a legkésőbbi időpont)
17:30-tól     a nevezéshez járó szabadedzések kezdete
18:00-tól     az időmérő kezdete
18:30-tól      versenyzői eligazítás
18:45-től       a versenyek kezdete

Gokartok

Felnőtt gokartos kategória: Sodi GT4 270 ccm Honda (9db) ütközéselnyerő ütközőkerettel ellátva

Gyerek gokartos kategória: Sodi Fun Kid 120 ccm Honda (6 db) ütközőkerettel, fejtámlával, biztonsági övvel ellátva

Figyelem! Fontos!

A versenyzők nevezésükkel elfogadják, hogy a gokartok között előfordulhatnak különbségek! A különbségek már a gyártás során a vázban, és a motorokban is vannak.  Használat során a motorok és a vázak kopása nem egyforma és a versenyzők között is lehet súlykülönbség. Továbbá nincs lehetőség minden verseny előtt minden indulónak új gumikat biztosítani. Tapasztalataink szerint a versenyzők sem tudnak minden gokarttal egyformán teljesíteni, mert a jó köridő függ a vezetési stílustól is. Van olyan, aki például gyors a 10-es gokarttal és lassabb a 12-vel és van, aki pont fordítva. Ennek ellenére megpróbáljuk a lehető legpontosabban egyformára hangolni őket. Ebben nagy segítséget nyújthatnak a Klub versenyzők a csütörtöki és pénteki kedvezményes tréningeken.

Védőfelszerelések

Minden klub versenyzőnek kötelező a zárt bukósisak, zárt cipő és nyakvédő használata szabadedzéseken és a versenyek során. Azoknak a versenyzőknek, akiknek nincs saját felszerelésük, biztosítunk zárt bukósisakot és nyakvédőt is a pályán.

Javasoljuk a további védőfelszerelések használatát is, mint például gokartos kesztyű, gokartos cipő, bordavédő. Ezek használata nem kötelező, de ajánlott!

 

Verseny – Szabályok

Szabadedzések:

A nevezéshez 2 x 8 perc szabadedzés tartozik, amelyeken még van lehetőség a gokartok összehangolására, illetve a felmerülő műszaki hibák megoldására. A szabadedzések alatt folyamatos kék zászló van érvényben, abban az esetben is, ha azt a pályabíró nem mutatja be a lassabb versenyzőnek. A sárga zászló figyelmen kívül hagyása szabadedzések alatt is súlyos vétség, így szankcionálható figyelmeztetéssel, hátrasorolással vagy pontlevonással. A szabadedzések alatti incidenseket is vizsgálhatjuk, amennyiben az eset súlyossága indokolja.

 

Időmérő:

Az időmérő sorrendje a bajnokság állásának sorrendje. Adott kategórián belül minden versenyző ugyanazzal a gokarttal teljesít 3 mért kört, amelyből a leggyorsabb körével fogja kvalifikálni magát a versenyre. Ha az időmérős gokart jeladója nem minden körben méri be az időt, addig kell folytatni a körözést, amíg legalább 2 gyors körének megvan az ideje, utána leinthető a versenyző. Abban az esetben, ha műszaki meghibásodás történik, a “meghibásodás – gokart csere” címszó alatti eljárást kell követni.

“A” és “B” döntők létszámai: egy futamon a 270 ccm-es kategóriában egyszerre 9 gokarttal, míg a 120 ccm-es kategóriában egyszerre 7 gokarttal van lehetőség versenyezni, így ennél nagyobb létszám esetén meghatározott elosztásban kerülnek megrendezésre a döntők.

270 ccm-es (felnőtt gokartos) kategória:
10 fő esetén: 7 fő “A”-döntős, 3 fő “B”-döntős
11 fő esetén: 7 fő “A”-döntős, 4 fő “B”-döntős
12 fő esetén: 8 fő “A”-döntős, 4 fő “B”-döntős
13 fő esetén: 9 fő “A”-döntős, 4 fő “B”-döntős

13 főnél több résztvevő esetén mindig 9-en indulnak az “A”-döntőben, kivéve műszaki probléma esetén.

9 indulónál műszaki hiba esetén: 6 fő “A”-döntős, 3 fő “B”-döntős

120 ccm-es (gerek gokartos) kategória:
8 fő esetén: 5 fő “A”-döntős, 3 fő “B”-döntős
9 fő esetén: 5 fő “A”-döntős, 4 fő “B”-döntős
10 fő esetén: 6 fő “A”-döntős, 4 fő “B”-döntős
11 fő esetén: 7 fő “A”-döntős, 4 fő “B”-döntős

11 főnél több résztvevő esetén mindig 7-en indulnak az “A”-döntőben, kivéve műszaki probléma esetén.

7 indulónál műszaki hiba esetén: 4 fő “A”-döntős, 3 fő “B”-döntős

Rajt felállás: A boxból kihajtás után a rajtsorrendnek megfelelően egy felvezető kört kell megtenni és ezután következik a rajtrácsra felállás.

A rajtfelállást elhibázó versenyzőt a legutolsó rajtpozícióba soroljuk (a vezető bíró nem köteles visszatolni senkit)!

Rajt utáni futam megszakítás: a futam rajtját követő első körben piros zászlóval megszakítható a verseny. A piros zászlós megszakítás után azonnal fel kell ismét állnia a mezőnynek az eredeti rajtsorrendben a rajtrácsra.

A megszakítás oka lehet gokart rajtrácson való lefulladása, szabálytalanság miatt nagymértékű hátrányszerzés, illetve gumifalba szorítás, vagy ütközést követően feltételezett sérülés. A versenyt a rajt utáni első körében nem intjük le saját hibá(k)ból eredő kipörgés(ek) vagy falbaállás(ok) miatt, mert azokat nem előzte meg szabálytalanság. Sportszerűtlenség vagy csoportos összeakadás esetén azonban visszalőhetjük a rajtot. Szabálytalanság esetén nem kötelező visszalőni a rajtot, amennyiben van lehetőség rá, a szabálytalankodó futam közben is visszasorolható az elszenvedő mögé.

A rajtot max. 2-szer ismételjük. A 4. rajt minden esetben végleges, kivéve ha a rajt körében sérülés történt vagy csak a gyanúja merül fel. Ebben az esetben ismét piros zászló következik, de ekkor a boxba kell lassan behajtania minden versenyzőnek. A veszély elhárítása után a bokszból újra kihajt a mezőny, és 1 felvezető kör után új, végleges rajt következik. A rajtok körei beletartoznak a verseny körszámaiba, tehát minden újabb rajttal rövidebbé  válik az adott futam (kivéve a felvezető kört a bokszból kihajtva).

A megszakított verseny 75% (11kör) felett értékelhető, alatta a megmaradt körszámmal a beszüntetés előtti kör állásának megfelelően újraindítjuk! A verseny megszakításának okairól részletesen lentebb.

Rajtlámpa működése: A rajtrácsra felállás végéig a nagy piros lámpa világít. Amikor már minden induló elfoglalta a helyét, ekkor a második és harmadik piros lámpa is bekapcsol jelezve, hogy kb. 4-5 másodpercen belül valamikor egyszerre elalszanak a lámpák, és ekkor történik a rajt!

 

Meghibásodás – Gokart csere

Amennyiben a gokart meghibásodik verseny közben, megáll vagy csak lassú tempóban képes haladni, a szervezők csere gokartot biztosítanak, ha rendelkezésre áll tartalék jármű. A gokart csere csak műszaki hiba esetén lehetséges. Amennyiben a szerelő megállapítja, hogy a gokart nem hibás, a versenyző nem kaphat csere gépet. Gokart csere esetén a verseny nem áll meg, a versenyző kénytelen az így megszerzett hátrányban tovább versenyezni.

Az időmérő alatt történő meghibásodás esetén, amennyiben minimum 4 versenyző már lefutotta az időmérős köreit, másik gokarttal folytatódik az edzés, és azzal futott köridőket értékeljük a folytatásban. Abban az esetben, ha 4-nél kevesebb versenyző teljesítette az időmérős köröket, újraindítjuk az időmérő edzést egy másik gokarttal.

 

Versenyzői magatartás:

A pálya teljes vonalán tilos a lökés és falba szorítás!!!
Szándékos lökés vagy szándékos falba szorítás esetén a versenyből való kizárással is büntethető az induló!

Ha bármilyen lassításra okot adó esemény történt a pályán és lassítani szükséges, azt mindig jól láthatóan kézfeltartással kell jeleznie minden versenyzőnek. Ez vonatkozik a bokszkiállásra, és sárga zászlós jelzésnél is!

Baleset, műszaki hiba vagy bármilyen esetben, szabadedzésen és verseny közben a pálya teljes vonalán a gokartból kiszállni TILOS!

Kizárólag a versenybíró vagy szervező felügyelete mellett engedélyezett a gokartból való kiszállás!
Biztonsági okokból a bokszban is tilos kiszállni a gokartból, amíg az összes gép be nem érkezett, és nem állították le a motorokat.
Amennyiben a versenyző futam közben kiszáll a gokartból, figyelmeztetéssel, pontlevonással, vagy akár több versenyből való kizárással is büntethető.

Verseny alatti magatartás: előzésnél, ha a hátulról érkező versenyző be tud helyezkedni legalább fél gokarthosszal az előtte haladó mellé (a gokart orra egy vonalba kerül az elől haladó ülésének első felével) az elől haladónak helyet kell biztosítania az előzéshez, azaz nem szoríthatja le az előző gokartot. A pozíció meglétének megítélését a vezető bíró dönti el (adott esetben a többi bíróval konzultálva), és azt minden esetben a versenyzőknek kötelező elfogadniuk!

Azok a versenyzők, akik nem tartják be ezt a szabályt, és be- illetve kiszorítással gumifalba szorítják versenyzőtársukat, minden esetben a mezőny végére sorolandók. Ez alól abban az esetben kaphatnak felmentést, ha bírói jelzésre bevárják a gumifalba szorított társukat és helyet cserélnek. Ebben az esetben is büntethető figyelmeztetéssel vagy pontlevonással, ugyanis tönkretette a másik versenyét. Ha a versenyző figyelmen kívül hagyja a vezető bíró jelzését vagy egyértelműen kerüli a vezető bíró tekintetét/jelzését, akár a mezőny végére történő sorolással vagy kizárással is büntethető. A büntetés mértékének megítélése minden esetben a vezető bíró hatásköre, akinek a döntését minden résztvevő köteles elfogadni a nevezésével!

Továbbá ha a hátulról érkező ütközés nélkül nem tudja befejezni az előzést, akkor fékezéssel kell azt megelőznie. Semmilyen manőverrel nem kényszeríthetik egymást a pálya elhagyására vagy a védőfalba. A folyamatos (még ha nem is szándékos) lökdösődés is szabálytalan, sportszerűtlen. Lökéssel egyik versenyző sem szerezhet előnyt, még ha hátulról ő is lökést kapott, és emiatt lökött le ívről (vagy a gumifalba) vagy forgatott ki valakit. A lökéssel előnyt szerzett versenyzőknek kivétel nélkül vissza kell adnia a pozícióját, amit a vezető bíró (amennyiben lehetősége van rá) jelzéssel is segít. Az a pilóta, aki ezt a szabályt megszegi és lökéssel előnyhöz jut, a futam után több hellyel való hátrasorolással, de mindenképp a kiforgatott, vagy kilökött versenyző mögé sorolandó, plusz büntetésként akár további pontlevonást is kaphat. A folyamatos, kisebb lökések is sportszerűtlenek, azok könnyen kizökkenthetik a védekező felett, ezért ha így a támadó pozíciót szerez, szabálytalannak minősíthető. Lökés általi pozíciószerzésnek maximum 2 kanyarig tartó szakasz minősül, ami azt jelenti, hogy a lökést követő 2 kanyarig a védekezést negatívan befolyásolhatja ez a manőver, és a támadó a lökés miatt “jogtalan” előnyt szerezhet, ezért szabálytalannak minősíthető. A versenyzőknek törekednie kell arra, hogy a versenyzőtársak futamát tiszteletben tartsák, miközben versenyeznek. Meggondolatlan manőverekkel a saját és a másik induló versenyét is nagyon gyorsan tönkre lehet tenni, ezért az az irányelv, hogy a dobogós helyezésekért folytatott csatákban a lehető legkevesebb kockázattal kezdjen a versenyző előzési manővert. Ha szabálytalanság történik kockázatos előzési manővert követően, a büntetésen túl 1 vagy több versenyre szóló figyelmeztetésben is részesíthető a szabálytalankodó versenyző.

A szabálytalanság tényének, súlyosságának és a büntetés mértékének megítélése mindig a vezető bíró hatásköre, és döntését köteles minden résztvevő elfogadni! A büntetések kiosztása az elkövetés időrendi sorrendjében történik, továbbá a pilóták a versenyből kizárással, illetve több futam eltiltással is büntethetők az eset súlyosságának függvényében.

 

Zászlójelzések alatti magatartás

Tilos a pálya nyomvonalát szándékosan elhagyni. A pályaelhagyást az adott futamról kizárással is büntethetjük.
Sárga zászló alatt kötelező lassítani és tilos az előzés. Sárga zászló alatt előző versenyzőt a futam után a mezőny végére soroljuk és további büntetésben is részesülhet!

Kék zászlónál, ha a lekörözendő szándékosan, vagy figyelmetlenségből feltartja a gyorsabb versenyzőt, büntetésből az összetettben elért pontjaiból minimum 2 pontot levonunk. Ha még nincs pontja, akkor a később elért pontokból is levonásra kerülhet. Ha több versenyzőnél is elköveti ezt, akár a versenyből történő utólagos kizárással is büntethető! A büntetés mértékének megítélése a vezető bíró hatásköre, és a döntését minden esetben kötelező elfogadni!

 

KÉK ZÁSZLÓ alatt való előzés

Kék zászlónál lekörözés alatt a lekörözött versenyzőknek tilos egymás előzése, aki így kerül jobb pozícióba és amennyiben nem adja vissza egy körön belül, minimum 2 pozícióval hátrébb soroljuk a beérkezési sorrendben. Ez vonatkozik azokra a versenyzőkre is, akik lekörözés közben szereznek jobb pozíciót, például a lekörözött hibájából.

 

Pozíció visszaadása szabálytalanság esetén

Az elől haladó féktávon történő lökése esetén, az ilyen módon elért helyezés eredménye nem szabályos, ezért a szabálytalankodó bírói jelzésre köteles a pozíciót visszaadni. Ha nem tudja, mert úgy lökte ki a másikat, hogy az nem tudta folytatni a versenyt, akkor a szabálytalan versenyzőt a verseny végén a kiforgatott illetve kilökött versenyző mögé soroljuk, tehát a legutolsó pozícióba. Emellett további pontok is levonhatóak a vétkes versenyzőtől. Ugyanez érvényes falba szorítás esetén is.
Tilos a pályán szándékosan vagy “játékból” jobbra-balra cikázva haladni, ilyen módon feltartani a gyorsabbat vagy bármelyik versenyzőt. Az a versenyző, aki így tartja meg a pozícióját, a verseny végén akár a mezőny végére is sorolható, de minimum 2 hellyel hátrasorolandó. A büntetés mértékének megítélése a vezető bíró hatásköre, akinek a döntését minden esetben kötelező elfogadnia minden versenyzőnek.

 

Verseny megszakítása

A verseny piros zászlóval bármikor megszakítható, amennyiben a vezető bíró úgy ítéli meg, hogy a versenyző(k) testi épsége veszélyben forog (baleset, pályaállapot, veszélyes versenyző, műszaki probléma, időjárási körülmények stb.).

Abban az esetben is beszüntethető (nem kötelező) a futam, ha összeakadás miatt minimum 4 versenyző csak külső segítséggel tudná folytatni a versenyt (részletesebben az “Utolsó kör(ök) törlése” címszónál). Amennyiben a versenyzők teljesen eltorlaszolják a pályát, magától értetődően piros zászlóval meg kell szakítani a futamot.  A megszakított verseny 75% felett (11 kör) értékelhető, alatta a megmaradt körszámmal a beszüntetés előtti kör állásának megfelelően újraindítjuk!

A verseny első körében történő szabálytalanságból eredő falba állás, megpörgés, vagy műszaki probléma esetén piros zászlóval leállítjuk, és a kör befejeztével újraindítjuk a futamot. Maximum 2 alkalommal indítható újra a verseny, tehát összesen 3 rajt lőhető vissza, a 4. rajt már végleges (kivéve sérüléssel járó balesetnél, vagy csak gyanú esetén). Az rajtok köreiben történő incidensek később vizsgálhatóak, és a versenyzők büntethetőek új rajtok esetén is! Az új rajtoknál a lefutott körök beleszámítanak a verseny körszámaiba. Részletesebben az “utolsó kör(ök) törlése” címszó alatt.

Verseny újraindítás

Amennyiben nem az első körben történik a verseny megszakítása piros zászlóval, a versenyzőknek azonnal meg kell állniuk a pályán, és további utasításig a gokartjukban kell várakozniuk. Amint a vezető bíró engedélyt ad rá, a versenyzők elindulhatnak és mindenkinek be kell gurulnia a bokszba. Abban az esetben, ha a beszüntetés körében a 75%-ot nem haladta meg a táv (11 kör), a versenyzőknek egy felvezető kör után fel kell állniuk a rajtrácsra a beszüntetés előtti teljes kör szerinti sorrendben, és ismét állórajtból indulnak. Az így beszüntetett és újraindított verseny rajtja utáni első körben már nincs visszalövés se incidens, és műszaki probléma esetén se, kivéve ha egyértelműen sérülés történt, vagy csak a gyanúja merül fel!

 

Utolsó kör(ök) törlése

Abban az esetben, ha a verseny utolsó köreiben (11-15. kör) a mezőny bármely részén tömeges összeakadás történik, ami során nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy kinek a hibájából történt  (a vezető bíró ítéli meg), és minimum 4 versenyző csak külső segítséggel tud(na) továbbhaladni (TILOS kiszállni a gokartból), a leintést követően a beszüntetés előtti kör sorrendjét hirdetjük ki végeredménynek. A versenyt vezető versenyző vezetéstechnikai hibája nem minősül szabálytalanságnak (kivéve ha szándékos hibának ítéli meg a vezető bíró), a mezőny közepén történő vezetéstechnikai hiba (ha abból eredően történik ütközés) viszont szabálytalanságnak minősül!

Amennyiben a mezőnyben bárhol történő tömeges összeakadást egyértelmű szabálytalanság idézi elő (a vezető bíró hatásköre megítélni), és minimum 2 versenyző csak külső segítséggel tud(na) továbbhaladni, a leintést követően a beszüntetés előtti kör sorrendjét hirdetjük ki végeredménynek, és a szabálytalankodót a mezőny végére soroljuk (szélsőséges esetben kizárás is történhet).

A nem szándékos, vagy vezetéstechnikai hibából eredő szabálytalanság is ugyanúgy szabálytalanságnak minősül mint a szándékos, nincs lehetőség figyelmen kívül hagyni a szabálytalan megnyilvánulásokat! A büntetés mértékében tehetünk különbséget a futam végén, amennyiben a résztvevő versenyzőkkel való konzultáció után a vezető bíró úgy dönt, hogy az adott versenyző nem szándékosan követte el a szabálytalanságot. A bizonyítható műszaki hiba, vagy baleset elkerülése miatti manőver (a vezető bíró hatásköre megítélni) büntetés alóli felmentést jelenthet a szabálytalanságot elkövető és/vagy tömeges összeakadást egyértelműen kiváltó versenyzőnek!

 

Büntetések, figyelmeztetések

A szabálytalanságok, és a büntetések mértékének megítélése a vezető bíró hatásköre (adott esetben a többi bíróval és az adott szituációban résztvevőkkel történő konzultációt követően), amit a versenyzők a nevezésükkel kötelező módon elfogadnak.

A büntetés legenyhébb fokozatában a vétkes figyelmeztetést kap és/vagy a szabálytalankodót a sértett versenyző mögé helyezzük vissza a verseny alatt vagy azt követően. A szabálytalanság súlyosságától függően plusz pontlevonással, sőt az adott versenyből történő kizárással is sújtható a szabálytalan versenyző. A büntetés(ek) mellett továbbá figyelmeztetésben is részesülhet az adott versenyző, amelynek hatálya a következő versenyre, vagy akár az összes hátralevőre is kiterjedhet!

Figyelmeztetésben részesül egy versenyző, ha vét a biztonsági szabályzatban leírtak ellen. Akkor is figyelmeztetésben részesülhet, ha bár a szabályok szerint nem volt vétkes, de sportszerűtlen megmozdulásokat véltek felfedezni a bírók; vagy feltételezhető a szabálytalanság, de a bírók figyelmét elkerülte az adott szituáció.

Az a versenyző, aki figyelmeztetésben részesül – amelynek hatálya a következő 1 vagy akár több versenyre is kiterjedhet – és szabálytalankodik a hatályos versenye(i) alatt, az adott szabálytalanságért kapott büntetésen felül további 2 pontot veszít az összpontszámából. Amennyiben több versenyre vonatkozik a figyelmeztetése, és kap pontlevonást az egyiken, a további versenyekre szóló figyelmeztetések nem évülnek el, sőt az azutáni versenyeken automatikusan 5 pontos levonást kockáztat szabálytalanság esetén.

 

Etikai szabályzat / Pályán kívüli magatartás

A sportrendezvényen minden versenyző és hozzátartozója köteles kulturált, az általánosan elfogadott társadalmi normáknak megfelelő intelligens magatartást tanúsítani.

Azt a versenyzőt, aki agresszíven viselkedik akár verbálisan, akár fizikailag, az adott versenyből azonnal kizárjuk, és az eset súlyosságától függően akár eltiltással is szankcionálható a további versenyekről.

A verbális agresszivitás kiterjed a kiabálástól kezdve a trágár kifejezések használatán át a fenyegetésig. A verbális agresszivitás minden formája tiltott. Ez alól nem jelent felmentést a hirtelen felindulásból történő megmozdulások sem. A versenyzőkhöz tartozó rokonok, szurkolók agresszív megnyilvánulásai esetén is szigorúan büntethető vagy eltiltható egy versenyző. A büntetés mértékéről a szervezők döntenek, amit a résztvevők kötelesek elfogadni.

A fizikai agresszivitás kiterjed a fenyegető, mutogató viselkedéstől a lökdösődésen át a komoly tettlegességig. A fizikai agresszivitás legkisebb megnyilvánulása is tiltott a rendezvényeinken. Ez alól nem jelent felmentést a hirtelen felindulásból történő megmozdulások sem. A versenyzőkhöz tartozó rokonok, szurkolók agresszív megnyilvánulásai esetén is szigorúan büntethető vagy eltiltható egy versenyző. A büntetés mértékéről a szervezők döntenek, amit a résztvevők kötelesek elfogadni.

 

Külső segítség igénybevétele

A rendezői munkát nagyban segíti, ha a versenyzők sisakkamerát viselnek a futamokon, mert így az egyes eseteket utólag megtekinthetik a bírók, és pontosabb döntést hozhatnak. Ha egy versenyző sisakkamerát készül használni a versenyen, erről az eligazításon ajánlott tájékoztatnia a vezető bírót, mert őrá más szabályok érvényesek kétes versenyszituációkban. A sisakkamerát viselő versenyzőnek kell ütközés esetén megítélnie, hogy szabálytalannak érezte-e a helyzetet, vagy nem, ugyanis a vezető bíró neki nem fog jelezni. Abban az esetben, ha a versenyző szabályosnak ítéli a saját megmozdulását, és nem adja vissza a pozíciót, a verseny végén a felvétel kielemzése után hoz csak döntést a bíró, amit minden résztvevő köteles elfogadni. Ha a versenyző futam közben szabályosnak ítélte a saját megmozdulását, de a sisakkamera nem működött vagy a felvétel technikai hiba miatt nem játszható le, a vezető bíró automatikusan ellene ítél.

Ha egy versenyző és hozzátartozója motoros átbeszélőt (headset) szeretne használni a versenynapon, azt köteles jelezni a szervezők felé. A szervezők a közös megegyezés és egyetértés irányelvét követve a mezőnyre és hozzátartozóikra bízzák, hogy elfogadják-e az adott versenyző kívülről történő segítségnyújtását. Amennyiben nincs egyetértés az ügyet illetően, a szervezők hoznak döntést az adott versenynapon. A Klub Bajnokság filozófiája azt részesíti előnyben, hogy a versenyzők külső segítség nélkül hozzanak döntéseket a különböző versenyszituációkban, és azokért vállalják a felelősséget. A versenysorozat egyik célja, hogy egymás iránti tiszteletre és felelősségteljes gondolkodásra nevelje a Klub versenyzőket. E folyamat során fontos, hogy a versenyző felismerje, ha hibázott, és tanuljon belőle. Külső segítség használatával a felelősség áttolódhat a pályán kívülre, amiből (a szervezők véleménye szerint) nem tanulhat annyit a versenyző, emiatt nem is preferált.

 

Pontszámítás

1. hely: 25 pont

2. hely: 21 pont

3. hely: 17 pont

4. hely: 14 pont

5. hely: 12 pont

6. hely: 10 pont

7. hely: 9 pont

8. hely: 8 pont

9. hely: 7 pont

10. hely: 6 pont

11. hely: 5 pont

12. hely: 4 pont

13. hely: 3 pont

14. hely: 2 pont

15. hely: 1 pont

 

A bajnokság során a 6 versenyt követően minden versenyző esetében a legjobb 5 futamának eredményét vesszük alapul a végeredmény kihirdetésénél (kivéve pontazonosság esetén).

A végeredmény kiszámításakor pontazonosság esetén az alábbi szempontokat, és ebben a sorrendben vesszük figyelembe:

  • kinek van több győzelme futamon
  • kinek van több 2. helye futamon
  • kinek van több 3. helye futamon
  • kinek van több 4. helye futamon, és így tovább a többi futamhelyezésekkel…
  • kinek van több pole pozíciója időmérőn
  • kinek van több 2. helye időmérőn
  • kinek van több 3. helye időmérőn, és így tovább a többi időmérős helyezésekkel…
  • kinek van több leggyorsabb köre futamon
  • ki végzett előrébb az előző bajnokságban (abban az esetben ha mindketten részt vettek)
  • ha minden azonos, és az előző bajnokságból sem értékelhetőek, 3 körös időmérő dönt a végeredményről

Pontazonosság esetén az összes futamon résztvevő versenyző részesül előnyben a futamo(ka)t kihagyó versenyzővel szemben!

 

Óvás

Óvásra nincs lehetőség (illetve szükség), ugyanis minden incidenst kivizsgálunk, ami a versenyen történik, és a végső döntést a vezető bíró hozza meg (a többi bíróval és a résztvevő versenyzőkkel való konzultáció után), akinek a döntését kötelező minden versenyzőnek elfogadnia!

Kizáró ok lehet:

  • a biztonsági szabályzat sorozatos megsértése
  • a versenyszabályzat futam közbeni magatartásra vonatkozó részeinek sorozatos megsértése
  • az etikai szabályzat megsértése
  • versenyzőhöz (és szurkolóihoz) nem méltó viselkedés, egymás sértegetése, durva hangnem, szélsőséges esetben erőszakos viselkedés. A versenyzőhöz tartozó szurkolók megnyilvánulásaiért minden esetben a versenyző vonható felelősségre. Az esemény súlyától függően a versenyző szankcionálható akár végleges kizárással is a rendezvényeinkről.

Kizárás esetén a verseny díját nem térítjük vissza!
A szabályok változtatásának jogát a szervezők fenntartják!

 

Dátum: 2019. 03. 21. (utolsó frissítés)

 

Készítette: Kovács György (vezető bíró, oktató)
Ellenőrizte és jóváhagyta:
Horváth Zsolt (ügyvezető tulajdonos)
Szlovák Zoltán (ügyvezető tulajdonos)

Weboldalunk a látogató élményének javítását segítő "sütiket" használunk. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás