websikehealthcheck
websikehealthcheck

VGB 2022 Előszezoni tesztek II.

A Váci Gokart Bajnokság (VGB Grand Prix) 2022-ben is folytatja az előző VGB szezonok által kitaposott utat, és ahogy minden évben, ezúttal is tervezünk kisebb-nagyobb változtatásokat eszközölni, vagy ha úgy tetszik: csiszolni a gyémánton. 😉
Ezeket a változtatásokat a versenyzőkkel való közös egyeztetések és előszezoni tesztek alapján szeretnénk az idei versenyszabályzatba felvezetni. A téli időszakban már volt egy, sprintfutammal is fűszerezett tesztfutam decemberben, a most következő pedig február 19-én, szombat délelőtt 9 órától kerül lebonyolításra egy ismét egyedi lebonyolítási program szerint.
A versenyre történő jelentkezéseket a kép alatti, vagy a részletes leírás után található regisztrációs felületen fogadjuk.

Tehát az előszezoni tesztsorozat 2. felvonásának pontos időpontja február 19-e, szombat délelőtt 9 óra.
A 2022-es VGB versenyszezon március második felében fog elindulni, a pontos kezdésről pedig a 2. tesztversenyen már fogunk tudni informálni mindenkit.
Jelentkezés a versenyre itt:

Az előszezoni 2. tesztverseny részleteit az alábbiakban olvashatjátok.

2. tesztverseny részletei:

Időpont: 2022. február 19. szombat 9 órától (kb. 12:30-ig)
Kategóriák: min. 50-55 kg, min. 70-75 kg, 85-90 kg (max. 10 fő kategóriánként)
Edzések: 3-4 szabadedzés (9:00-9:45 között)
Időmérő: Q1 (9 kör, külön kartok); Q2 (5 kör, külön kartok); Q3 (1 kör, azonos kart); pole: +2 pont
Futam: 45 kör (+2 kör felvezető)
Bokszkiállás: 2 kötelező, 1 opcionális (opciós kiállás: +6 pont)
Díjazás: Gokart Vác serlegek (dobogósoknak kategóriánként)
Nevezési díj: 10.900 Ft (időmérő 15 kör, futam 45 kör)

2. tesztverseny lebonyolítása:

A VGB 2022 előszezoni 2. tesztfutam „normál” lebonyolítási terv szerint történik, ami azt jelenti, hogy nincs sprintfutam a program során, hanem egy új típusú időmérőből és egy hosszú futamból fog állni.

Az időmérő kategóriánként 3 részből fog állni.
A Q1 szakaszban sorsolt gokartokkal 9 mért kört teljesít mindenki az adott kategóriában, és a leggyorsabb körével a résztvevők gyorsabbik fele jut tovább a Q2 szakaszba (páratlan versenyzőszám esetén egyet hozzáadunk, majd osztjuk kettővel a mezőnyt).

A Q2 szakasz pár perc szünet után folytatódik, ami azért kell, mert a továbbjutók gépet cserélnek, méghozzá a kiesők gokartjai közül választhatnak a Q1-es időeredmények sorrendjében. A Q2 szakasz 5 mért körig tart, és itt is a versenyzők fele kiesik az időeredmények alapján.
FONTOS! A Q1 és Q2 szakaszokban szigorú szabály vonatkozik a feltartás(ok)ra, ugyanis a kék jelzést követően 1 kanyar a türelmi idő, és amennyiben az adott versenyző 2 kanyarnál tovább a gyorsabb gokartos előtt megy, az időeredményétől függetlenül kiesik az adott szakaszból.

A Q3-ba maximum 3 versenyző juthat be, akik 1 mért kört tesznek meg a Q2-es időeredmények fordított sorrendjében azonos gokarttal (szervezők választanak), és aki a leggyorsabb, az indulhat az első helyről. A pole pozíciós 2 pontot kap pluszban.

Ezen a tesztversenyen különleges módon történő gépválasztással döntünk az indulók gokartjairól: a versenyzők egymásnak választanak gokartot, mégpedig oly módon, hogy az első helyről rajtoló választ először a 2. helyezettnek, akinek 2 vétó joga van (azaz kétszer is elutasíthatja a választott gokartot), a harmadikat viszont köteles elfogadni. Ezután a 2. helyezett választ a pole pozíciós számára gépet, aki szintén 2 vétóval élhet, amennyiben nem tetszenek a felajánlott gokartok.
A folytatásban a 3. helyezett választ a 4. helyről rajtolónak, és fordítva, viszont ők már csupán egyszer „dobhatják vissza” a felajánlott gépet. Ezzel a módszerrel megyünk a mezőny végéig 1 vétó lehetőséggel, annyi különbséggel a végén, hogy az utolsó párosnál az előrébb induló választását már nem vétózhatja meg a mögüle rajtoló versenyző.
Páratlan résztvevőszám esetén a rajtrács utolsó versenyzője kezd egyetlen géphúzással, tehát nincs lehetősége visszadobni, valamint a Joker-gép sincs a húzható gokartok között. Utána a fenti rendszerrel választunk gépeket.

A verseny 45 körös, és két felvezető kör után állórajttal indul.
A futam során 2 kötelező, szabályos bokszkiállást kell végrehajtani minden résztvevőnek. Ennek hiányában nem kerül értékelésre az adott versenyző, kvázi a kizárás sorsára jut.

A kötelező kiálláson kívül van lehetőség egy szabályos, opcionális bokszkiállásra is, amiért plusz 6 pontot kap az adott versenyző. A bokszkiállások a rajt körében és a verseny utolsó körében nem szabályosak.

A futam 10. köréig el kell döntenie mindenkinek, hogy szeretne-e opciós kiállást a verseny során, mert ha igen, akkor az 1. kötelező kiállást a futam 10. köréig végre kell hajtani. A 10. körig megejtett 1. kötelező kiállás után bármikor megtörténhet a 2. kötelező és az opciós bokszkiállás is. Kivételt képez a verseny utolsó köre, mert abban már nem érvényes egyetlen kiállás sem.
Ha valaki nem tervez bónusz kiállást, a kötelező bokszkiállásokat két kör kivételével (első és utolsó) bármikor elvégezheti a verseny során.

A futamon pontokat kapnak helyezésükért a versenyzők, egész pontosan 10 versenyző jut egységekhez a következő elosztásban: 26-22-18-15-12-9-6-4-2-1 pont.

Fontos! A tesztversenyen a kapott extra és alap pontok összesítése alapján hirdetünk végső dobogósokat a kategóriákban, tehát nem (minden esetben) a főfutam befutója alapján.

A dobogós értékelés természetesen csak a teszte(ke)n van így, hiszen itt még nem bajnokságról beszélünk, hanem különálló verseny(ek)ről, ahol nem csak a leggyorsabbakat, hanem a jól taktikázókat is díjazni szeretnénk.  

Add le jelentkezésedet az alábbi adatlap kitöltésével:

IDŐPONTFOGLALÁS
+36 30 360 1015
IDŐPONTFOGLALÁS
+36 30 360 1015